Materiały dla dzieci/rodziców

Grupa Rybki, Temat dnia: „Zrobię portret Taty” - 26.05.2020

  1. „Kocham Tatę”- rozmowa na temat relacji dziecka z jego tatą.

Dziecko opowiada o swoim tacie. Przedstawia go.  Opisuje cechy zewnętrzne (kolor oczu, włosów). Wymienia cechy charakteru.  Dziecko mówi, co lubi robić ze swoim tatą.

Należy zwrócić uwagę, aby dziecko wypowiadało się pełnymi zdaniami.

Czytaj więcej...

Grupa „O”, Temat dnia: „Mój tata” - 25.05.2020

  1. Zabawa „Rodziny zwierząt”

Rodzic mówi dziecku na ucho, jakim zwierzęciem jest. Podaje nazwy czterech zwierząt (np. kot, pies, kura, kaczka). Dziecko przemieszcza się po pokoju, naśladując ruchy danego zwierzęcia i wydawane przez nie odgłosy.

Czytaj więcej...

Grupa Delfinki, Temat dnia: „Mój tata” – 25.05.2020

  1. Praca z wierszem

„Wesoły tata” Piotr Pollak

Mój tata jest niepoważny, ciągle się ze mnie śmieje.

Kiedy ja mówię: Wciąż rosnę! On mówi: Skąd, ty malejesz!

Nie lubisz kaszy na mleku, zostawiasz ser i warzywa.

Czytaj więcej...

Grupa Rybki, Temat dnia: „Kwiatek dla Mamy” - 25.05.2020

  1. „Kocham Mamę”- rozmowa na temat relacji dziecka z jego mamą.

Dziecko opowiada o swojej mamie. Przedstawia ją. Opisuje cechy zewnętrzne (kolor oczu, włosów). Wymienia cechy charakteru.  Dziecko mówi, co lubi robić ze swoją mamą.

Należy zwrócić uwagę, aby dziecko wypowiadało się pełnymi zdaniami.

Czytaj więcej...

Grupa „O”, Temat dnia: „Strachy małe i duże” - 22.05.2020

  1. Zagadki o emocjach

Rodzic czyta zagadki o emocjach, prosi dziecko o podanie nazwy emocji.

Jaka to emocja? Powiedzcie dzieci-                            Mówią o nim, że ma wielkie oczy,
Rączki wymachują, ciało w górę leci,                         Gdy się do naszego umysłu wtoczy,
Oczy jak iskierki się zapalają,                                     Trzęsie nami śmiało
Wszystkie ząbki usta odkrywają.                                 I paraliżuje całe ciało.

Czytaj więcej...

Grupa Delfinki, Temat dnia: „Wczuwamy się w emocje innych” – 22.05.2020

  1. Empatia

Rodzic rozmawia z dzieckiem i tłumaczy znaczenie słowa „empatia”.

Empatia –  to zdolność rozumienia uczuć i potrzeb innych osób, spojrzenia na rzeczywistość z ich perspektywy.

Czytaj więcej...

Grupa Rybki, Temat dnia: „O czym opowiada nam muzyka?”- 22.05.2020

  1. „O czym opowiada nam muzyka?”

Rozmowa na temat przekazu muzycznego na podstawie utworu „W grocie króla gór” E. Griega lub „Marzenie” R. Schumana.

Dziecko leży na dywanie i wyobraża sobie, co opowiada dany utwór.

Po wysłuchaniu utworów dziecko może namalować to, co sobie wyobraziło.

Link do utworu „W grocie króla gór”: https://www.youtube.com/watch?v=r__Dk4oWGJQ

Czytaj więcej...

Grupa „O”, Temat dnia: „Muzyczne opowieści” - 21.05.2020

  1. Zabawa „Koniki”

Dziecko biega po pokoju, jednocześnie uderza piętami o pośladki, słucha muzyki.

Następnie, w trakcie chwilowego odpoczynku, rodzic prosi o krótką wypowiedź na temat uczuć dziecka, które pojawiły się podczas zabawy z muzyką.

Niżej został zamieszczony link do melodii.

https://www.youtube.com/watch?v=go_imOL6wgw

Czytaj więcej...

Opowiadanie logopedyczne „Kubuś Puchatek szuka miodu”, 21.05.2020

                                   Kubuś Puchatek obudził się wcześnie rano, był bardzo głodny i głośno burczało mu w brzuszku (brrr). Otworzył szeroko oczy i rozejrzał się dookoła (kręcimy językiem kółko).

Słoneczko już świeciło wysoko na niebie (unosimy języczek wysoko do góry) a Kubuś Puchatek był dalej głodny. Zajrzał do wszystkich słoików (dotykamy każdego ząbka) i w żadnym nie znalazł ani kropelki miodu.

Czytaj więcej...

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Sprawdź, czym są pliki cookies www.wszystkoociasteczkach.pl.

Jeżeli wyrażasz zgodę i akceptujesz nasze cookies, kliknij w button