Materiały dla dzieci/rodziców

Grupa Delfinki, Temat dnia: „Emocje – co to takiego?” – 18.05.2020

  1. Co to są emocje?

Rozmowa rodzica z dzieckiem na temat emocji.

Emocje – świadome lub nieświadome silne, względnie nietrwałe, gwałtowne uczucia o charakterze pobudzenia pozytywnego lub negatywnego, poprzedzone jakimś wydarzeniem.

Czytaj więcej...

Grupa Rybki, Temat dnia: „Co mnie cieszy?”- 18.05.2020

  1. „Co mówi lusterko?” – zabawa dydaktyczna.

Potrzebne materiały: lusterko

Dziecko siedzi na dywanie i patrzy w lusterko. Przygląda się i z pomocą rodzica przypomina sobie nazwy uczuć, pokazując różne miny.

Dziecko patrzy na siebie w lusterku i mówi: Teraz jestem… smutny, wesoły, zdziwiony, przestraszony.

Czytaj więcej...

Grupa „O”, Temat dnia: „Uczymy się wyrażać emocje” - 15.05.2020

  1. Zabawa „Figurki”

Dziecko porusza się po pokoju w rytm muzyki. Gdy muzyka zostanie zatrzymana, wówczas rodzic mówi hasło „Figurki, figurki zamieńcie się w…”  i podaje nazwę zwierzątka lub przedmiotu.

Dziecko musi zastygnąć bez ruchu w pozie wymienionej:

-zwierzątka np. kota - dziecko stoi na podłodze, pochyla się, ręce opiera o podłogę; żabki - dziecko kuca, ręce przed sobą opiera o podłogę; bociana – dziecko stoi wyprostowane na jednej nodze, ma ręce lekko uniesione na boki dla utrzymania równowagi.

Czytaj więcej...

Grupa Delfinki, Temat dnia: „Gdzie słychać muzykę?” – 15.05.2020

  1. Blok zajęć o emocjach – trema

Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat tremy.

Zagadka:

Dopada cię to chwilę przed występem na scenie,

Gdy śpiewasz, grasz na instrumencie lub gdy masz przedstawienie.

Czytaj więcej...

Grupa Rybki, Temat dnia: „Jak poradzę sobie z hałasem?”- 15.05.2020

  1. „Jak poradzę sobie z hałasem?” – rozmowa na temat tego, jak należy dbać o swoje uszy na podstawie doświadczeń dzieci i zabawy dydaktycznej „Co to za dźwięk?”

Potrzebne materiały: woda, kubki, papierowa kartka (stara gazeta), gwizdek, klocki, butelka plastikowa, książka.

Materiały można zastąpić innymi rzeczami, które posiadamy w domu i wydają jakieś dźwięki.

Czytaj więcej...

Grupa „O”, Temat dnia: „Jak dbać o słuch” - 14.05.2020

  1. Zabawa muzyczno-ruchowa „Głowa, ramiona”

Głowa, ramiona, kolana, pięty,

Kolana, pięty, kolana, pięty.

Głowa, ramiona, kolana, pięty,

Oczy, uszy, usta, nos.

Czytaj więcej...

OPOWIADANIE LOGOPEDYCZNE „Myszka sprząta swoja norkę”, 14.05.2020

                                            Mała myszka obudziła się rano, ziewnęła (ziewamy), rozejrzała się dookoła (kręcimy językiem kółeczko), spojrzała w górę (unosimy język wysoko do nosa), spojrzała na dół (wysuwamy język do dołu).

Zobaczyła, że słoneczko już mocno świeci (unosimy język do góry), a wiaterek leciutko dmucha (dmuchamy).

Wyszła przed swoją norkę i powąchała kwiaty, które rosły w ogródku (naśladujemy wąchanie kwiatów).

Czytaj więcej...

Grupa Delfinki, Temat dnia: „Muzyka relaksacyjna” – 14.05.2020

  1. Muzyka relaksacyjna

Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat muzyki relaksacyjnej.

Muzyka relaksacyjna - Jest to muzyka, zazwyczaj instrumentalna, tempo wolne, dynamika w okolicach piano, czyli cicha muzyka. Jest stosowana w muzykoterapii oraz jako źródło relaksu. Zastosowanie: leczenie chorych psychicznie, terapie z osobami nadpobudliwymi, zajęcia z kobietami w ciąży i dziećmi, rozwój niemowląt.

Czytaj więcej...

Grupa Rybki, Temat dnia: „Umiem zachować się podczas ważnych uroczystości” – 14.05.2020

  1. „Umiem zachować się podczas ważnych uroczystości”- rozmowa rodzica z dzieckiem na temat odpowiedniego zachowania się podczas uroczystości odbywających się w przedszkolu.

Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat uroczystości, które odbywają się w jego przedszkolu.

Są to m. in. przedstawienia teatralne, filharmonia, Dzień Mamy i Taty, Dzień Babci i Dziadka.

Czytaj więcej...

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Sprawdź, czym są pliki cookies www.wszystkoociasteczkach.pl.

Jeżeli wyrażasz zgodę i akceptujesz nasze cookies, kliknij w button